recenze

07.02.2006 - Pavel Kozlík

[1R]Protože už jezdím několik desetiletí, tak o hromadu nejrůznějších treter nemám nouzi. Mám silniční, bajkové, hezké i nehezké, vymakané s karbonovou podrážkou i bez ní. Žádné mě však netlačí, protože v nich nikam nechodím, ale jednu podstatnou a navýsost nepříjemnou vlastnost mají společnou - jakmile klesne teplota pod deset stupňů (nad nulou!!!), mrznou mi nohy a musím brát návleky. A díky tomu je ježdění na kole přes zimu jedna hluboká deprese.

Ale od začátku ... bylo to 3. dubna 1996, kdy jsem se odpoledne probudil po noční a dostal dobrý nápad – letos jsem ještě nebyl na Klínovci! Před týdnem jsem přece dal svoji první jarní třistadvacítku, takže zajet si na Klínovec - nic výrazného. Nějak mi ale uniklo, že před týdnem bylo trošičku jiné počasí, jel jsem přes den (teda prvních 173 km) a žádné velké kopce.

 

Z Hazlova na Klínovec (1 244 m.n.m.) to mám po šestce a pak přes Karlovy Vary, Jáchymov a Boží dar jen něco přes 80 km a protože jsem silnici smrti do Varů chtěl absolvovat ještě za světla, jel jsem docela svižně. Za Karlovými Vary už byla tma, ale jinak všechno v pořádku, byl jsem stále při chuti. Vystoupám přes Jáchymov a za vracečkou nad ním jsem si všiml, že okolo silnice se to nějak bělá ... první varování. Ale co, je mi přece teplo, co teplo – horko! Pod Abertamskou křižovatkou se už bělela i silnice. To mě zneklidnilo - jestli to takhle bude pokračovat, jak to na silničce sjedu dolů? No nic, vyjedu na Abertamskou křižovatku (1000 m.n.m.), něco pojím a poradím se, co dál. Tak se i stalo. Jenže ... jak jsem byl splaven z toho stoupání, během té chviličky, co jsem jedl a radil se, jsem dokonale ztuhnul. Takže otázka najednou nezněla, zda pokračovat nahoru, či to otočit a jet dolů. To bylo naprosto jasné – dolů! Otázka však zůstala – dolů, to jo ... ale jak?!? Vždy Vary jsou dobrých 20 km daleko ale především o 600 m níže ... A potom ještě 55 km domů.

 

A konec jednoho dobrého nápadu? Cit do palců u nohou se mi jakž takž vrátil až v létě, a i tak to není ono (proto ty návleky při +10°C).

 

Po této zkušenosti (a dalších, kdy jsem například jel třistašedesátku a z toho prvních 300 km za hustého deště a 8°C – fakt nekecám, bylo to téhož roku 22. června a ta akce se jmenovala Západočeským krajem za 17. hodin) jsem se postupně vybavil oblečením do jakéhokoliv počasí, ale problémy s mrznoucíma nohama zůstaly. A jestli něco cyklistu v zimě limituje, tak to jsou právě ty mrznoucí nohy.

 

Proto jsem si letos na podzim dal za úkol sehnat na kolo botičky do mrazu i vodičky, a mám v teple nožičky - i kdybych si měl napsat Dědovi Mrázovi do Ruska pro válenky - protože v zimě jde jen o jedno - být v teple. A podařilo se - tretry s dost věrohodným názvem [url=www.northwave.cz/?katalog/northwave/zima&kategorie=mtb&kid=25&zbozi=celsius-gtx-mtb&zid=196]NORTHWAVE CELSIUS GTX[/url] jsem testoval jen s jedněmi návleky 2:40 hod. v mrazu -6°C a v současných mrazech, kdy to bylo i -20°C - jezdím denně do práce. A zažívám nebývalou, do letošní zimy nepoznanou, těžkou pohodu. Už nemusím při -2°C po necelé hodině jízdy z kola slézt a 5 – 10 min. jít, abych rozmrzl. Nemusím plánovat vyjížďky podle hospod k cyklistům přívětivých. Vlastně už nemusím vůbec nic. Jen sednu na kolo a jedu. Ale kecal bych, kdybych tvrdil, že je mi v nich i v mrazu báječně teplo. Dá rozum, že není. Ale nemrznu a o to přece jde. Co mě ale překvapilo a s čím jsem vůbec nepočítal, jsou „vedlejší účinky“. Tím, že mi nemrznou nohy se taková jízda stává kvalitativně úplně jinou. Stalo se vám někdy, že už po půlhodině myslíte na to, jak to je do té hospody ještě daleko a počítáte každý kilometr, který zbývá? Že jedete do kopce a přejete si, abyste nemuseli jet za chviličku dolů? Že fouká vítr, ale jako na potvoru přímo proti vám? Mi často a všechny tyto myšlenky najednou zmizely. Zkrátka - mít v pohodě nohy, v zimě znamená být v pohodě celý.

 

A vzhledem k tomu, že jsou z gore-texu (proto jsou i nohy stále suché, což je asi v zimě nejdůležitější), budou se hodit i do vody. Vřele doporučuji a protože mají i všechny další vlastnosti, které správné tretry mají mít a jsou libé i pro oko, tak já je užiji přes celý rok - do těch zmiňovaných +10°C.

 

Na závěr už jen několik mých nepodstatných postřehů, které jsem ne zcela, co se těchto treter týče, pochopil:

 

1. Vyrábějí se i v silniční verzi – zřejmě zajímavá varianta pro lidi, co jsou v balíku. Mít dvoje stejné tretry, i když jsem i nadále více silničář než biker, v zimě bych si vždy obul ty bajkové, i na silničku.

 

2. Zapínají se na suchý zip - zcela spolehlivě a proto nechápu, k čemu je uvnitř ještě tkanička. Poprvé jsem ji tam nechal a když jsem ji pak dal pryč, vůbec mi nechyběla.

 

3. Moje rada – nekupovat tretry akorát, ale o něco větší, a v nich noha není zbytečně natěsno a tím hůře prokrvená. Taliáni mají divné úzké nohy a chce to aspoň o číslo větší, než normálně. Spíše o čísla dvě.

 

A ponožky na nožky? O tom si můžete přečíst v [url=www.bikebase.cz//article.php?VIEW&ARTICLEID=290]Deníku turisty[/url] dne 11.2.2006.


 
images/palec_nahoru.gif12345images/palec_dolu.gif
images/ga_level.png 0   images/ga_count.png 0

NORTHWAVE CELSIUS GTX - botičky do mrazu i vodičky, a jsou v teple nožičky.

TitulekAutorDatum
vodamarcello03.02.2015 12:16:43
JohnAnonym09.05.2014 11:44:25
Výška tretryehvie06.12.2006 18:57:55
velký poděkováníVladimír Mojžíšek14.03.2006 21:45:35
images/line1.gifRe: velký poděkováníPavel Kozlík05.04.2006 08:05:39
Už je mám taky :-DMaraka26.02.2006 17:04:17
images/line1.gifRe: Už je mám taky :-DPavel Kozlík26.02.2006 18:52:22
images/line4.gifimages/line1.gifRe: Re: Už je mám taky :-DMaraka28.02.2006 05:30:33
Až je mi zimaRadovan Vlček08.02.2006 19:04:31
images/line1.gifRe: Až je mi zimaMaraka28.02.2006 05:29:50
Já mám „nášlapné“ kanady...Jiří Waldhauser08.02.2006 17:47:00
Du do nich..Aleš Gregor08.02.2006 09:54:31
images/line1.gifRe: Du do nich..Pavel Kozlík08.02.2006 16:51:26
images/line4.gifimages/line1.gifRe: Re: Du do nich..REDY08.02.2006 17:35:51
images/line4.gifimages/line4.gifimages/line1.gifRe: Re: Re: Du do nich..Pavel Kozlík08.02.2006 17:42:45
Fuj!Viki08.02.2006 08:02:51
images/line1.gifRe: Fuj!Pavel Kozlík08.02.2006 17:00:03








© Bikebase.cz 2007 – Bikebase systém pro prezentaci závodníků a vyhodnocování výsledků s okamžitým zveřejněním na internetu. Právě nás tu je: 0
Autor projektu: Aleš Gregor, graphics: Michal Mach, coder: REDY TUGO images/rss.gif 
sisli escort mecidiyekoy escort taksim escort umraniye escort istanbul escort besiktas escort bomonti escort istanbul escort