tipy a triky, dovolená

26.02.2008 - Michal Adamec

[h]Kufr nebo krabice?[/h]

 

Začátkem března ignoranti globálního oteplení houfně vyrážejí do teplých krajů najíždět první kilometry. Kamenem úrazu mnohdy bývá doprava kola, tak aby dalekou cestu přežilo ve zdraví.

 

[6l]Do destinací typu Chorvatsko, Itálie se lze bez větších problémů dopravit po vlastní ose – autem, společně autobusem, mikrobusem, dodávkou. Zde zabalení kola řešíme podle dispozic dopravního prostředku, a kartónová krabice je mnohdy naprosto dostačující a zacházení s tímto zavazadlem máme většinu cesty pod kontrolou. Jiná je situace v případě cesty letadlem.

Díky nízkonákladovým leteckým společnostem není cesta letadlem s kolem do jižních krajin cyklistice zaslíbených – Itálie, Španělsko již výsadou výstředních milionářů. Ceny letenek jsou v případě jejich včasného zakoupení někdy takřka směšné a destinací, které nabízejí poklidné najíždění kilometrů celá řada. Smích Vás může přejít v okamžiku, kdy na odbavovací pás položíte svůj pečlivě zabalený bicykl, mnohé společnosti totiž mají pevně stanovený váhový limit a doplatky za nadváhu jsou leckdy nekřesansky drahé. Proto se vyplatí ujistit se včas o ceně, kterou účtují jednotlivé společnosti za dopravu kola, případně za nadváhu.

 

[b]Jak takové kolo na cestu letadlem zabalit?[/b]
Nabízejí se dvě varianty – kartónová krabice, kterou vám rádi poskytnou v kterékoliv prodejně kol nebo speciální kufr.

 

[3l][2r][b]Kartónová krabice[/b] – je lehká, pořizovací cena nulová, možnost poškozené velká. Personál letiš v rukavičkách se zavazadly rozhodně nejedná, nakládka a vykládka probíhá stylem – vezmu – hodím, což kartónová krabice i její obsah často nepřežijí bez újmy. Pokud nejste limitováni vahou, vyplatí se mít zavazadlo co nejtěžší, s tím se blbě háže a musí se pouze sunout. Velkou pozornost je třeba věnovat zabalení kola a zajistění krabice, v opačném případě se může stát, že vaše svršky a spodní prádlo k pobavení spolucestujících budou popojíždět po zavazadlovém pásu spolu s protrženou krabicí. Většinou musíme vyjmout obě kola, sedlovku, pedály a povolit a natočit řidítka. Samotná kola zbavíme rychloupínáků, jejich konce opatříme plastovými kotoučky (viz. obr. v galerii), které jsou většinou také k dispozici v prodejnách kol. Boky krabice jsou nejvíce zranitelné a často dochází k jejich proražení právě nechráněnou osou kola nebo rychloupínákem. Plastovou vzpěrou zajistíme i vidlice, přehazovačku se vyplatí našroubovat zevnitř. Převodníky důkladně omotáme např.starou duší aby jejich zuby nedoznaly újmy. Kola je nejlepší dát do samostatných vaků, pokud je nemáme, mezi rám a kola je nutno vložit odpovídající vrstvu , která zabrání poškození ránu. Mezery mezi rámem a koly pak plníme oblečením a dalšími proprietami, tak abychom co nejlépe utěsnili prostor krabice a zabránili pohybu jejího obsahu. Mazáci pak dno krabice opatří kolečky ze starého skateboardu a nezaskočí je tak případný delší pěší přesun v místě destinace. Zajištění krabice obstarává pověstná široká hnědá izolepa, kterou doporučuji mít sebou i na odbavení, pokud vám letištní kontrola dá pokyn k otevření zavazadla, můžete být bez ní ve velmi choulostivé situaci.

 

[1l][5r][b]Kufr[/b] – pořizovací hodnota vyšší, váží víc než krabice, je ale opatřen kolečky, jeho doprava je snažší, uložení kola bezpečnější, možnost poškození nižší, a usnadněný je postup i v případě reklamace, rozbitou lepenkovou krabici s poškozeným kolem vám uspokojivě vyreklamuje málokterá letecká společnost.
Na trhu je celá řada výrobků a i jejich pořizovací cena je různá, nejlevnější variantou je zřejmě kufr od německé firmy [url=www.koloasport.cz/179-kufry-prepravni-vaky/] BW International 96910 [/url]za 6990,-Kč, jeho dražší bratříček kufr [url=www.koloasport.cz/179-kufry-prepravni-vaky/]BW International 96002 [/url] nabízí navíc i pevnou vnitřní konstrukci, která zajistí dokonalé upevnění kola v krabici. I v případě kufru je ale třeba postupovat obezřetně při uložení kola a zajistit ho tak, aby jeho části o sebe nedřely a navzájem se nepoškodily.

 

[b]Samotnou kapitolou je vak na kolo[/b] – nízké pořizovací náklady, nízká váha, nechá se složit, vhodný do auta, vlaku.
Především pokud cestujete vlakem velmi tohoto pomocníka oceníte - když do něj svého miláčka uložíte odpadnou nechutné tahanice s personálem, který často bicykl ve vlaku nechce akceptovat a v lepším případě Vás vykazuje s kolem do dopravního vagónu, kde jeho uložení vůbec nemáte pod kontrolou.

 

Podrobné informace a technickou specifikaci kufrů na kola najdete na:
http://www.koloasport.cz
info@koloasport.cz


foto/thumb/0000048753.jpg
foto/thumb/0000048754.jpg
foto/thumb/0000048755.jpg
foto/thumb/0000048756.jpg
foto/thumb/0000048757.jpg
foto/thumb/0000048758.jpg
 
images/palec_nahoru.gif12345images/palec_dolu.gif
images/ga_level.png 2.69   images/ga_count.png 48

Kufr nebo krabice?

TitulekAutorDatum








© Bikebase.cz 2007 – Bikebase systém pro prezentaci závodníků a vyhodnocování výsledků s okamžitým zveřejněním na internetu. Právě nás tu je: 0
Autor projektu: Aleš Gregor, graphics: Michal Mach, coder: REDY TUGO images/rss.gif