images/bb2.png
o závodech

14.01.2022 - Andrea Arnoldová

Jestliže budete používat trenažér s vaším jednostopým miláčkem inteligentně, může jít o velice užitečný tréninkový nástroj.
Tajemství přípravy spočívá v několika základních faktorech. Je důležité znát aktuální výkonnost, určit si metu, na níž se chcete dostat a rovněž plán, jak dosáhnout stanovených cílů.

 

Ideálním výchozím bodem je test FTP (funkční limitní hodnota). Můžete jej provést buď pod dohledem odborníka nebo na základě instrukcí, které dohledáte na internetu. Během jedné zimy je možné dosáhnout na trenažéru zlepšení o deset až patnáct procent.

 

Tréninky na trenažéru by měly spočívat v ostrých a krátkých intervalech. Mnozí hobby cyklisté mají pokušení dostat se na maximum výkonnosti a držet hodinu tempo v hladině čisté bolesti. Jde pochopitelně o nesmysl. Je potřeba jednotlivé přípravné hodiny kombinovat. Jestliže ladíte formu na trenažéru čtyřikrát či pětkrát v týdnu, snažte se polovinu udržet nasazení na pětašedesáti procentech maximální tepové frekvence. Uvidíte, že tréninku prospějete.

 

V minulosti se jedinci na trenažérech při tréninku v domácích podmínkách značně vytrápili. Současné trendy nicméně umožňují vytvoření hodně atraktivního tréninkového prostředí. Je možné domluvit se s týmovým parťákem a absolvovat trénink ve dvou, což je velice příznivé z hlediska motivace. Další variantou je při určité investici do moderních technologií trénovat online, čímž dosáhne vzrušujícího zážitku při tréninku ve skutečně konkurenčním prostředí. Pak budete i na trenažéru zažívat radost.

 

Jde o jediné zásadní nebezpečí hrozící při tréninku na kole upnutém do trenažéru. V důsledku vnitřní teploty hrozí přehřátí organismu. Zkuste tedy místnost, v níž máte kolo, vylepšit ventilátorem. Rozhodně dosáhnete větší efektivity tréninku.

 

Když trénink ukončíte a odvedete skutečně poctivou práci, velmi pravděpodobně budete mít za předním kolem louži potu, který bude rovněž odkapávat z horní rámové trubky. Navíc budou zamlžená okna. V součtu jde o vodu vyloučenou vaším tělem v rámci přípravné jednotky. Přibližně byste tedy měli za hodinu tréninku dopřát tělu litr tekutiny.

 


foto/thumb/0000125840.jpg
foto/thumb/0000125841.jpg
 
images/palec_nahoru.gif12345images/palec_dolu.gif
images/ga_level.png 2.44   images/ga_count.png 43

TitulekAutorDatum